Gårdagens konsert

Igår framförde Anna, Ulrik och jag de där franska julsångerna vi tragglat så länge. Det var skönt att få det gjort, men det var också väldigt roligt. Publiken var positiv och själva konserten efter oss var fantastisk. Det enda som inte tilltalade mig var Concertino av Stravinskij. Det var lite väl experimentellt för min smak, men allt annat var fantastiskt. Först spelade pianisten Mats Widlund och violinisten Mats Zetterqvist en Sonat för violin och piano och det första satsen var helt underbar. Men bäst var nog ändå när Ginestrakvartetten och de båda Mats samlades på slutet och spelade en Konsert för piano, violin och stråkkvartett av Chausson. Det var helt underbart!!! Jag blev väldigt tagen av den. Så, det var alltså en lyckad kväll!


Pianisten Mats WidlundViolinisten Mats Zetterqvist



 Det är så roligt när man får beröm för det man gör. När folk i pausen kommer fram och berömmer ens röst, frågar efter ens namn och var man sjunger och pluggar. Även om dessa människor kanske inte är de mest kunniga, är de trots allt publik. Det betyder mycket att man får den responsen, och inte bara från folk man känner. Det är vad en man sa som jag varmt bär med mig. Han tyckte jag hade en väldigt fyllig röst och att det var Valkyrian som gällde sen och önskade mig lycka till i framtiden. Jag blev så glad. 

Idag ska jag till kyrkan och sjunga med kören och så ska Jonna och jag framföra Pie Jesu av A Loyd Webber. Det ska bli väldigt intressant med tanke på att jag inte hunnit öva så mycket, men jag är inte så särskilt nervös, det brukar ordna sig...hoppas bara det gör det denna gången med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0