En stund för mig själv och Händel

Hu, nu är jag grymt trött och sliten i halsen. Jag är lite orolig för hur det ska gå för min stackars hals imorgon i Öjaby, men bara jag får vila över natten ska det väl gå bra. 
 Det är ju som sagt alla hjärtans dag idag och det firas med far och lillasyster med festmåltid och mys. Melodifestivalen får väl vara delaktig också.

Sitter just nu och kikar runt på youtube. Jag har som vanligt fastnat vid V'adoro pupille. Just nu är det Inger Dam Jensen som framför denna otroligt vackra aria. Ta gärna en titt- http://www.youtube.com/watch?v=-cHBSdWftWU&fmt=18 

Jag skulle så gärna vilja se denna opera av Händel. Det jag har hört av innehållet är det fantastisk musik och i och med att den är barock är det ofta fina kostymer och sååå mycket opera! Jag missade den när den gick i höstas på Göteborsoperan och det tynger mig lite än, för det är inte ofta den sätts upp har jag förstått. Jag måste hålla ögon och öron öppna efter uppsättningar av denna opera. Här är en annan aria från samma opera. Även denna är helt underbar och jag har sjungit den med, och det är nästan svårt att sjunga den på grund av att den är så fruktansvärt fin. Det är svårt när man känner så mycket för en sång. Man vill få ut alla känslor, men de är så många och så stora att det bara sätter krokben. Det är en av de saker jag måste jobba på-att ta hjälp av tekniken för att få ut känslorna och uttrycket.

Nähä, nu ska jag åter fara ut i youtube's oändliga värld.
Ha en riktigt mysig kväll med nära och kära (och gärna lite Händel)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0