Dan' före dan'....

Seit ich ihn gesehen, glaub' ich blind zu sein...

Så börjar sångcykeln Frauenliebe und leben som jag ska studera in. Det är så otroligt vackert!! Helt klart ett tillskott i favoritlistan. Schumann vet verkligen hur man skriver musik!!
 
Ja, mina damer och herrar är det imorgon sen är det Malmö ochsångprov till IE som gäller. Jag har blivit rådd att inte sjunga tills dess, vilket känns lite nervöst, men behövligt då jag känner mig lite sliten. Nu när jag hittat det underbara öppna läget har jag sjungit på lite väl mycket och det blir väl lite som en chock för mina stackars stämband. Imorgon ska jag ha teori på morgonen, men sen blir det nog ett varmt bad, textpluggning och mental laddning. Det är bra att IE-provet ligger först, för det är mindre viktigt.

Jag har lovat mig själv att se sökningen söm en kul erfarenhet detta året...igen. Jag känner mig väldigt laddad till nästa års sökningar och framför allt sökningarna i Danmark. Japp, jag ser fram emot ett år till med min kära sångedagog. Min kära underbara sångpedagog som fick mig på så gott humör idag och gav mig precis lagom med självförtroende, så nu känner jag mig lugn.

Ja, jag sitter som sagt och lyssnar på Frauenliebe und leben och blir väldigt berörd och inte minst inspirerad. Den första sången finns med på min sökningsrepetoar till musiker.

Ja, nu känner jag mig harmonisk igen, och inte alls stressad utan bara glad och taggad. Det ska bli riktigt roligt att fara runt i landet lite och få sjunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0