Revanch! :)

Birgit Nilsson som Isolde i Wagners Tristan och Isolde
ÅH, va bra det gick på sånglektionen idag!!! Det var faktiskt helt underbart. Till en början var det pest. Jag hittade verkligen inte "det öppna läget" jag letade efter, och det gjorde mig så frustrerad. Min kära sångpedagog gjorde allt han kunde för att jag skulle förstå och visst förstod jag, men det är en annan sak att verkligen göra det. Han kallade upp Ninni, fd sångerska, och bad henne att hjälpa till att förstå. Det gick inte lång tid innan jag hittade ett så underbart läge. Det var öppet, behagligt och jag kände att det var kroppen som reglerade tonen. Helt underbart!! Nu när man fått känslan vet man vad man letar efter. Det var egentligen bara så enkelt-att slappna av och vidga. Inte vara så mekanisk eller tänka på stöd och position och sjunga med "en tyngd ner". Åh, va härligt! Detta gjorde min dag.



Som brev på posten, fick jag brev (på posten) från Malmö musikhögskola. Det var information om musikersökningen. Nu sätter det igång. Den 28 februari är det sångprov till IE i Malmö och den 3 mars är det första delprovet i sång till musiker sen rullar det på i någon vecka. Det ska bli fruktansvärt kul!! :) Nu ska jag bara lära mig den obligatoriska sången.


Kommentarer
Postat av: nicole=)

hejsan kajsa! nu har jag hittat hit till din blogg=). kul att läsa lite om vad du har för dig. de var ALLDELES för länge sen vi träffades nu, saknar ju dig! jag ska troligtvis ha 20 års fest nån gång, då måste du kommma! allt bra annars? Puss

2009-02-10 @ 20:01:37
Postat av: Kajsa

Hej! :) Åh, va trevligt med 20-års fest! Klart att jag kommer ( med förutsättningen att almanackan tillåter det). Allt rullar på fint och jag mår super. Hoppas det är lika för dig! Puss

2009-02-10 @ 20:51:21
URL: http://kajsapalmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0