Att drömma sig bort...

Nä, usch. Denna dag har inte börjat bra. Jag sov till halv nio och åt sedan en brakfrukost och nu sitter och här och gör mest ingenting. Vart tog den där ambitiösa Kajsa vägen? Nä, nu hinner jag ändå inte till Kulturskolan för att öva. Jag får helt enkelt göra det efter gehörslektionen. Då har jag faktiskt tid så det räcker och blir över.

Om det bara denna outhärdliga kylan kunde upphöra. Det är därför jag är lite ur spår-jag är så fruktansvärt trött på att gå runt i mörkret och frysa. Om bara solen kunde visa sig lite oftare, om bara snön kunde försvinna, om bara det kunde bli lite plusgrader, om bara det kunde börja bli lite grönt....om bara våren kunde komma!! Jag längtar så otroligt mycket efter våren nu. Tänk att slippa gå runt och frysa trots att man är rejält påpälsad. Tänk när naturen börjar få färg och tänk på fågelkvittret. Ah, ja, våren är varmt välkommen nu, men dess ankomst får man väl vänta på ett tag till. Vi är ännu bara inne i februari. Det dröjer förmodligen minst två månader till.
 Ja, tänk om två månder är alla sökningar över och man koncentrerar sig på att hinna färdigt till terminsslut och börjar räkna ner till sommarn...

Nähä, nu får jag rycka upp mig. Två månader går fort och tänk vad mycket roligt man ska uppleva på vägen dit! 

*Sökning i Malmö IE och Musiker
*Sökning i Stockholm IE och Musiker
*Sjunga med symfoniorkestern 15 mars
*Stipendieutdelning 22 mars
*Stabat Mater

*m.m...

Malmö musikhögskolaTågKungliga musikhögskolan i Stockholm



Nä, jag får verkligen rycka upp mig, det är ju massa roliga saker...och massor av tågresor...

Nu ska jag se till och lyssna in mig lite på Frauenliebe und leben. Ha det fint i vintermörkret...



...fast helst vill jag kura ner mig i soffan igen. Jag har inte alls lust att duscha, sminka och fixa håret. Jag har inte alls lust att åka buss till universitetet och vara trevlig. Tänk om man kunde gå i ide för ett tag. Stoppa tiden och somna in...Ja, tänk...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0