Sångens makt

Ok, jag erkänner. Jag har inte sovit en blund inatt. Kändes liksom inte som om det fanns någon mening när jag ändå skulle upp så tidigt. Ja, jag har ju förklarat det där innan med hur man känner sig efter en konsert.

Jag tycker för övrigt att vi alla ska vara nöjda. Vi gjorde bra i från oss. För egen del kände jag att jag kunde släppa tankar på teknik och kunna leva mig in i musiken mer. På konsert måste man bara kunna lita på att det sitter någon slags teknik i ryggmärgen. Tänker man för mycket på tonbildning och dylikt når man aldrig fram till publiken och framför allt blir det ingen egen njutning av det. Den njutning man själv får av att ryckas med i musiken är ju anledningen till att man står och övar och kämpar hela dagarna.

Nu ska jag strax bege mig till hemlandet där jag i helgen ska lussa tillsammans med vår kära kör. Som jag längtat! :) Jag ska även passa på att smaska på mammas lussebullar och träffa familjen.

Ha en trevlig helg!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0