One of these days

Idag har det varit en riktig slapp dag. Jag och min lillasyster har myst och kollat på film och filmerna har givetvis varit romantiska. Vi började med att se Lady Chatterleys älskare, en fransk filmatisering av den kända boken. Sedan såg vi Under solen som gick på svt idag. Egentligen är jag inte mycket för varken Helena Bergström eller Rolf Lassgård, men miljön är ju faktiskt riktigt vacker. Och så gillar jag ju lyckliga slut.

Hur som helst har jag "one of these days". Min vänbo vet vad jag menar. Jag är full av känslor och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag spelar en massa piano, lyssnar på musik (just nu lyssnar jag på Tristan och Islode) och har även varit ute och gått i det underbara vinterväder som åter kommit till oss.

Jag kommer nog få svårt att sova inatt. Men förhoppningsvis har det gått över tills imogron, får då ska vi in till stan och handla på mellandagsrean! Och då mina vänner gäller det att man har energi och huvudet med sig. :)

Nähä, nu ska jag fortsätta denna romanstiska dag med att se Förnuft och känsla, en serie i svt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0