Nätverket

Igår tog jag med min vänbo på Operahögskolans uppsättning av en helt ny opera av Sven-David Sandström och Claes Fellbom. Jag måste erkänna att jag inte hade väldiga förväntningar vad gäller musiken. Anledningen till det var att jag var väldigt trött, och jag kan ibland tycka att modern musik på något sätt kräver mer koncentration för att kunna uppskatta den. Hur som helst blev jag positivt överraskad. Visst, ibland var det svårt att hänga med, men det gjorde liksom inte så mycket i det stora hela.

Anledningen till att jag gick dit var dock inte i första hand för själva operans skull, utan de som var med i den. Det är vekligen kul och inspirerande att se unga sångare/erskor. De som medverkade var sistaårselever och är alltså i princip klara. De är ju verkligen mycket duktiga, och det är som sagt väldigt inspirerande.

Nu ska jag strax iväg så jag hinner öva lite innan musikteorin går av stapeln. Efter det väntar gemensam sånglektion. Efter det tänkte jag ta helg, gå och julhandla klappar och annat mys. Om jag hinner, och det får jag se till att göra ska jag även gå och se Valkyrian igen. Måste få se den igen innan den slutar visas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0