Livet på landet

Jag kan verkligen inte luta förundras över hur vackert det är ute nu. Det är som att gå i ett julkort. Landskapet är helt otroligt vackert och det är alldeles tyst. Bara knarrandet under mina fötter hörs.

Det är annars full fart i huset. Det städas och ordnas och mellan varven övar jag sång och piano. Jag pluggar främst sånger inför julafton då jag ska sjunga på en julbön. Ett problem är att jag glömt noten på en av sångerna i Stockholm. Hade jag varit hemma hade jag dragit till musikbiblioteket och letat upp den, men nu är jag mitt ute i skogen, så jag får hitta på något annat sätt. Det ordnar sig.

Nähä, mina vänner, nu ska jag och lillasyster ut och hugga en lämplig gran. Önska oss lycka till, det kan behövas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0