I-landsproblem

För att fortsätta på samma tråd som igår. Det är som sagt lätt att hitta saker i vardagen som man gärna vill ha men inte kan få. Svårare är att hitta något man vill ha och som man faktiskt kan få. Inte sant? I dessa tider, när juletid närmar sig, och min 20-årsdag är vardande vill folk veta vad man önskar sig. Man ska alltså komma på något man vill ha...som man också ska få. När jag tänkte efter kom jag bara på omöjliga, abstrakta saker. Det är ett dumt i-landsproblem att inte kunna komma på något man vill ha. Men det var bara en tanke som flög genom mitt huvud igår.

Hur som helst har denna dagen till skillnad från igår innehållit lite mer energi, så imorgon kommer jag nog vara återställd. Det är så kul med sången nu. Jag har hittat ett bra utgångsläge och har kunnat börja jobba mer med placering utan bekostnad på ett avspänt läge. Svårt att förklara i ord, men det känns i vilket fall väldigt bra. Sen hittar man inte alltid rätt, klangen far lite fram och tillbaka mellan mask och längre bak, men jag har blivit mer medveten. Att jag känner när tonen försvinner bak är ju en början, sen ska man bara se till att kunna göra något åt det.

Imorgon väntar en konsert, som ett avslut av sång-och pianoseminariet som vi haft nu några veckor. Vi framför alla två franska romanser var. Det ska blir kul. Dessutom ska jag träffa Ilmo Ranta imorgon för enskild instuderinglektion. På torsdag träffas vi i grupp och har gemensam instudering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0