Gott nytt år

Idag är det nyårsafton. Denna dag innebär i många fall höga förväntningar och ångest som oftast slutar i kaos och besvikelser. Därför är det skönt att i år fira hos grannarna med trevligt umgänge och god mat och dryck. Helt opretantiöst och utan några förväntningar. Rätt och slätt väldigt trevligt. 

Idag är ytterligare en fantastiskt vacker dag. Jag skippade dock min morgonpromenad då det är så otroligt kallt. Kanske gör jag ytterligare ett försök lite senare.

Inför det nya året har jag väl egentligen inga höga förväntningar, men drömma kan man ju alltid. Eller snarare drömmer gör jag ju alltid, så visst finns det tankar kring hur det skulle kunna bli. Ett nyråslöfte kan till exempel se ut som följande:

*Följ mitt hjärta och mina känlsor.
Detta är visserligen något jag redan gör, och skulle jag jag göra det ännu mer kan det bli för mycket.

*Älska mig själv. Det är också något som jag redan gör, och som jag inte borde göra mer.

*Låt detta bli sångens år. Ja, men det låter ju faktiskt inte illa. Nu har jag börjat på kmh och jag är ju här av en anledning, nämligen att jag vill vidare. Jag vill utvecklas, lära mig, stärka mig så att jag sedan kan gå vidare och uppfylla min dröm. Att focusera på min dröm, mitt mål och arbeta för det, är givetvis något jag redan gör, men säkert kan koncentrera mig mer på. Och i och med att jag focuserar på min dröm följer jag mitt hjärta, alltså får jag in det med. Ja, låt detta bli sångens år.

Gott nytt år och låt nu 2010 bli ett fantastiskt år för dig och för alla. För ni vet-det blir vad man gör det till. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0