GOD JUL

Nu alla vänner, är det dagen före dopparedagen och jag sitter vid datorn. Jag tar bara en paus och tänker efter en stund. Det är inte lätt att ha massor av känslor och tankar igång. Jag behöver en break, få fira jul med famljen och bara vara utan att känna efter så mycket utan låta känslor och tankar komma bäst de vill. Inga beslut kan ändå fattas varken idag eller imorgon.

Jag läste idag om singlar som spenderar julen ensamma. Det är verkligen fruktansvärt att behöva vara ensam på famljernas största högtid. Även om man inte har några traditioner eller inte firar jul alls, är det hemskt att behöva vara ensam. Man förstår verkligen hur gott ställt man ändå har det. Man kan klaga på både det ena och det andra, men man har det hur som helst mycket bättre än väldigt många.

Jag såg igår en otorligt mysigt film. Det var ingen märkvärdig på några sätt, men den gav mig en sådan mysig känsla och längtan. Julen är verkligen en högtid för närhet, famlij, kärlek och vila. Låt inte stress, oenighet eller hat förstöra julstämmningen. Njut av högtiden och var glad för alla ni har runt omkring er! Det tänker jag göra.

Ha en riktigt God Jul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0