Avsked

Det är med blandade känslor jag imorgon lämnar Stockholm. Det ska givetvis bli väldigt mysigt att komma hem och få umgås med famljen, sjunga i kyrkan och bara mysa, men samtidigt har jag så mycket gott här nu. Musiken är mitt liv och det känns som om den numer finns i Stockholm. Detta har blivit min bas. I början kände jag nog att min musik var kvar i Småland, men nu har den flyttat upp och det gör att jag trivs så otroligt bra. Jag trivs med skolan, de människor som jag träffar där, med lärarna och med staden i stort.

Snön faller nu lite mer stilla än i går, och det gör mig lugn. Jag behöver det. Jag tänker klarare och ser det vackra och fina i allt. På ett sätt är det nog ändå bra för mig att åka till Småland och bara göra ingenting.

Ingeting blir det nog i och för sig inget av. Jag har fått tre sånger, två pianostycken och teoriläxa. Jag ska sjunga vid 4 tillfällen och fira både jul och nyår.

Men det är en konstig känsla att både längta hem till familjen och samtidigt inte vilja lämna staden.

Men tusan, jag är ju tillbaka om tre veckor. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0