Tiden går...

Nu börjar det närma sig. Det är 10 dagar kvar tills vi flyttar och 11 till första dagen. Jag längtar, men är ändå lite rädd att tiden ska gå för fort. Tänk om man inte hinner fixa med allt. Nu ska i alla fall det här med bredband stå klart, och det känns viktigt att ha internet så fort som möjligt. Man är faktiskt handikappad utan tillgång den the world wide.

Imorgon kl. 19.00 är det konsert i domkyrkan med Lisa Petersson, Cecilia Nordquist, Joakim Larsson och Linnea Hinz samt jag själv. Det är imorgon och idag är det den enda övning inför den konserten. Det kommer säkert gå jättebra, och då är jag inte ironisk.
 På lördag har vi även konsert i Hovshaga kapell. Då med en annan ackompanjatör. Det ska bli kul, vid både tillfällena givetvis.
 Efter de konserterna kan jag koncentrera mig lite mer på det sista sånguppdraget denna sommar. Bella a Capella sjunger på Helgmålsbön den 22 augusti. Bella a Capella är en vokalgrupp bestående av mig själv, Bodil Christensen, Linnéa Palmér och Hanna Lindeqvist. Vi sjunger i år arr av visor av olika dess slag. Det blir förmodligen en väldigt mysig afton. 

Nu sitter och och laddar med morotsbiffar och kålsallad och Don Giovanni. Ja, det är en opera jag faktiskt lyssnat en hel del på denna sommaren. Snart ska jag göra mig iordning och fara iväg med bussen, men jag hinner kanske lyssna klart på denna akten i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0