Torsdag

Nu sitter jag igen, en morgon framför datorn, vid min blogg och går i tankarna igenom vad som hänt under gårdagen. Dessa tankar ackompanjeras av Birgit Nilssons fantastiska stämma som just nu klingar i Turandots aria In Questa Reggia. Ingen, ingen kommer någonsin att sjunga som hon gjorde. Herregud!


Men hur är det då med min egen sång nu? Ja, jag har inte sjungit ordentligt på flera dagar och jag börjar fundera på om jag över huvud taget fortfarande har en sångröst? Men visst har jag det, och jag längtar så till lektionerna drar igång på allvar.

 Jag var inne på studentwebben nyss och kolla mitt schema. Det är roliga kurser vi ska läsa, men jag blev dock lite besviken på hur lite individuell lektionstid jag kommer ha med min sångpedagog på mitt huvudinstrument...sång. 12 h på hela läsåret. Ja, vi får se hur jag löser det där, för det är ju faktiskt inte så mycket.


Idag är vi i alla fall lediga, för att på fredag träffas för att bestämma ensemblegrupper, träffa studierektorn och bestämma tider för individuella lektioner.

 Hur som helst betyder det att jag kan ägna mig åt lite vardagliga sysslor idag så som att handla, posta studieförsäkran och lite sånt. Alltså nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0