Ringen-projekt

Nibelungens ring med bl a B. Nilsson, W. Windgassen. Böhm dirigerar.Nu är det dags att komma igång med bloggandet igen. Det tar ett tag innan man kommer in i rutinerna, och än är jag inte riktigt där, men lite bloggande på kvällarna hinner jag nog med.

Just sitter vi, jag och min "vänbo" Jenny och lyssnar på Das Rheingold. Vi har lyssnat på La Bohéme nu i två dagar och nu är det dags för Ringen. Vi är än så länge inte så långt, men detta projektet får ta tid. Något annat får man inte vänta sig. Men vad nyttigt det är att lyssna. Lyssna och givetvis läsa. Läsa om operans handling och bakgrund och hänga med i skeenderna i musiken.

Snart får vi börja gå på lite riktigt, eller jag ska säga opera live, istället. Sånt där får man se till att göra när man har förmån att gå gratis. Men tills Csn fixat iordning allt, får vi nöja oss med opera på skiva. Men det, kan jag lova, är inte fy skam när man har en rollbeättning som den i Ringen-inspelningen jag har i mina ägor. Birgit Nilsson, Leonie Rysanek och Wolfgang Windgassen är bara några namn. Karl Böhm är dirigent.

Nu ska jag tillbaka till mitt aktiva lyssnande igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0