Gårdagens konsert-Lycka och vemod

Nu är jag hemkommen igen. Igår hade vi som sagt konsert och jag måste säga att det var en av de roligaste jag sjungit på. Det var mycket folk i kyrkan och vi kändes taggade. Programmet bjöd på lite från Opera och Musikalrepetoaren samt  lieder och faktiskt musik ur Matteuspassionen av Bach. Det var en blandning av lycka och vemod i programmets utbud och det var just samma blandning man själv kände den kvällen.

Det var även stipendieutdelning i samband med konserten och vår egen kära bas Joakim fick det största stipendiet Edholmeinstitutet någonsin delat ut, och vem är inte värd det mer än Joakim?! Nu ska han till Köpenhamn och visa danskarna vad han går för. Ett annat stipendium fick Linnéa för sina studier till Sångpedagog på Malmö Musikhögskola. Det var verkligen roligt och inspirerande att höra Linnea sjunga, hon har utvecklats mycket sedan jag hörde henne sist. Lisa Pettersson fick även ett stipendium och det var en väligt fin ceremoni där Ingrid Ståhlne, rektor på Kulturskolan, delade ut checkar och blommor. Jag blev faktiskt lite rörd när de stod där framme, Joakim, Linnéa och Lisa. Lisa som har kämpat så och äntligen, äntligen kommit in på Musikhögskolan i Malmö. Jag önskar henne all lycka!

Jag måste även få nämna den helt fenomenala ackompanjatören vi hade igår. Yvonne Steen Olander är organist i Växjö Domkyrka och har en helt unik förmåga spela mjukt och förljsamt. Hon imponerade verkligen!!

Efteråt var man sådär härligt full av adrenalin och hade ingen lust alls att åka hem och bara låta allt ha gått förbi så vi träffades en stund och pratade lite. Sedan var det dags att säga hejdå. Det var förmodligen sista gången jag såg min kära sångpedagog innan jag åker till Stockholm. Det är lite vemodigt, men det ska förståss bli väldigt spännande. Det var dock lite prat om min eventuellt blivande sångpedagog. Jag ska höra mig för lite och se var det finns för andra möjligheter.

Imorgon vankas en konsert till, men nästan samma program, i Hovshaga kapell. Det känns lite konstigt att inte konserten i Domkyrkan fick avsluta allt, men det ska ändå bli väldigt kul.

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Återigen tack för en jättefin konsert! Härligt program och måste tillägga till din rapport att du sjöng underskönt! Inspirerande! Kram

2009-08-14 @ 14:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0