Det var bättre förr

Nu är det söndag igen. En vecka har gått sedan vi kom upp trötta och förväntansfulla. Jag måste säga att det inte blivit riktigt som jag tänkt mig, men absolut inte sämre. :) Jag ser verkligen fram emot ytterligare en vecka och en vecka efter det och efter det osv.

Nu lyssnar jag åter på Das Rhengold. Jag börjar kunna den något som när. Jag har även idag läst på om några Strauss operor, Elektra och Rosenkavaljeren. Men, mina vänner, det är långt ifrån allt jag gjort idag. Jag och min vänbo har varit flitiga genom att städa, handla och laga mat. Nu är det fint och frächt i lägenheten och kylskåpet är fyllt (vilket i och för sig inte säger så mycket, då kylskåpet är ganska litet).

Imorgon ska jag till skolan och ha mitt första övningpass. Än fungerar inte det digitala bokningssystemet, så jag får väl se om jag får något rum. Jag får hålla tummarna helt enkelt.

Igår såg jag och min vänbo på en helt fantastisk film, En ung Jane Austin tror jag den hette. Helt underbar!! Åh, jag blir sentimental bara jag tänker på det nu. Jag vågar inte avslöja för mycket, men ha näsdukar nära till hands när ni ska se den. Åh...

ur filmen En ung Jane Austen

Tänk om man levt då, som i filmen, med så ren och sann kärlek. Var hittar man sånt idag? Nej, just det!

Hur som helt, se den! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0