Aldrig med Italienskor..eller? :)

Från Läckö slotts produktion av Rossinis Italienskan i Alger

Nu har jag precis lyssnat till en live-inspelning av Italienskan i Alger från Läckö slott. Egentligen sände P2 operan igår, men då hade jag inte riktigt tid att lyssna, så jag tog mig den tiden idag istället, och det ångrar jag inte. Italienskan i Alger är en mycket rolig opera med ettlöjligt libretto egentligen, men väldigt rolig som sagt. Den svenska texten var faktiskt bitvis riktigt klockren. Ja, nu har jag bättrat på min allmänbilding inom opera ytterligare. Det är inte dumt att utnyttja de sändningar som P2 har på lördagar. Nästa vecka ska de sända Näsflöjten och det får man Inte missa. Det ska bli väldigt spännande.


Vadstenaakademiens produktion av Näsflöjten


Igår hade vi vår andra och sista konsert med hemvändargänget. Ja, egentligen är det bara Linnéa som är hemvändare, men ändå...det gick i allafall bra även igår. För egen del tror jag nästan att det gick en aning bättre. Det min kära sångpedagog hade att säga om mitt första uppträdande fixade jag till igår. Så jag är nöjd. Lyssna gärna här på ett smakprov från igår.

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Vackert:)

2009-08-17 @ 13:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0