Soliga dagar

It's been a while, men nu är jag här.

Jag kom precis in från en promenad med min syster och lilla Maskot. Det är så fint och härligt väder ute, idag igen! Det blåser lite kyligt, men tro det eller ej så bekommer det inte mig så mycket idag. När man är igång och promenerar blir man ju varm ändå.

Igår hade jag sånglektion och det var som vanligt väldigt kul. Jag känner att jag måste rycka upp mig och börja öva ordentligt igen. Jag var ju riktigt duktig i höstas, sen har alla sökningar rubbat balansen lite, och nu är det dags att komma tillbaka till vardagen och den dagliga övningen. Jag tror inte det kommer dröja många dagar innan jag är back on track.
 På sånglektionen igår började vi jobba med Grevinnans stora aria "Dove sono..." ur Figaros bröllop. Hittils känns det faktiskt som om denna aria ligger lite bättre i min hals än "Porgi amor.." och det kan nog bli ruskigt bra så småningom. Jag tror dock att detta är en aria för framtiden. Jag studerar in den nu men som kommer sitta perfekt om jag låter den vila några år.

Även denna helg är jag ute på landet och nu när våren kommit och sommarn inte känns långt iväg är det väldigt härligt att bo på landet. Stan är givetvis också underbart, men det är något speciellt att spendera sommarn på det ställe man växt upp i. Förmodligen spenderar jag större delen av sommaren här och förhoppningsvis kommer även min bror och syster göra det. Det är så mysigt när vi samlas och umgås.

Min bror kom som jag tidigare nämnt hem i påskhelgen och det var vekrligen mysigt att umgås alla syskon och mamma. Dessutom bjuder påsken på massor av god mat och annat gott och det fick jag mycket av förra helgen.

Jag kan dock meddela att jag köpt månadskort på gymmet nu så gymträningen har satt igång lite smått. Jag tänkte försöka hinna med två pass i veckan. Denna veckan har det dock inte funkat men jag har ändå haft träningvärk hela veckan. Jag testade lite raka marklyft i tisdags och jag har aldrigt fått sådan kontakt med baksidan av låren innan. Jag har som sagt fortfarande värk och har svårt för att gå och böja mig. Och kanske är det som min bror brukar säga: "Det bästa sättet att bota träningvärk är att träna hårdare på det".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0