En dag full av besvikelser...

Idag har jag inte fått mycket gjort. Min kära sångpedagog ringde igårkväll och sa att han blivit sjuk så dagens sånglektion var inställd. Detta var en liten besvikelse i och med att jag var så laddad. I och med att dagens pianolektion också var intälld hade jag bara kammarkören på schemat för dagen. Så 20 i sex cyklade jag iväg till kulturskolan. I och med att jag var lite sent ute cyklade jag på ordentligt och den sista backen var inte mysig att bestiga kan jag avslöja. Synd om mig var så det dock då jag trött tagit mig upp för alla trappor att kören var inställd. Då var det bara att cykla hem igen.

Ja, denna dagen har alltså varit lite av en besvikelse men jag får ta nya tag imorgon. Jag tänkte ge mig av till kulturskolan imorgon och öva på förmiddagen. Sedan har jag teorilektion och därefter tänkte jag ta mig till gymmet och lyfta lite. Morgondagen blir nog betydligt bättre än denna.

Igår var jag med mamma på en dressyrtävling som hon dömde. Jag satt i ett ridhus och frös i sex timmar-frivilligt. Åh, vad jag njöt! Låter det konstigt? Må så vara, men tiden går så otroligt fort och man tänker inte på kylan fö rman är så inne i ekipagen. Jesus, vad jag blev sugen på att rida. Allt började egentligen förra helgen då jag var med och hjälpte till vid dressyrtävlingarna i Tingsryd. Sen dess har jag saknat hästarna och ridningen väldigt mycket. Gårdagens tävlingar släckte inte precis längtan och idag har jag suttit och kollat annonser på hästar. Jag vet att jag inte kan skaffa en häst nu om jag ska satsa på sången. Jag tänker kanske att jag kunde låna en häst eller något. Ja, jag kan ju i alla fall få drömma lite.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter inte som att din dag varit den bästa, men du får försöka se det hela positivt: imorgon garanteras 1 timme holgerteori och det är inte fy skam! Förstår att du saknar hästarna, det är svårt att sluta med något så definitiv som du gjort till förmån för något annat, men tänk på att du inte enbart kan fokusera på sången, eller kan och kan, men det kan bara vara av godo att få tänka på annat än Grevinnans aria en stund:) om det är till någon tröst kan du alltid få komma skumpa runt en stund på mina hestisar, de är inte riktigt så illa som jag framställt dem;)

2009-04-20 @ 23:38:55
Postat av: Kajsa

Tack, Jenny! Jag måste defenitivt komma och rida på din pollisar och jag håller med dig om att det kan vara nyttigt att tänka på annat för man blir nog lätt tokig...

2009-04-21 @ 09:00:33
URL: http://kajsapalmer.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mon coeur s'ouvre a ta voix!! Så hette den den arian jag snackade om idag:) Kramar i mängder

2009-04-21 @ 18:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0