"It's a killer-song!!"

Jag har ju haft sånglektion idag med! Och gissa om det gick bra?! Jajjemen! Det var så fruktansvärt roligt och jag tror jag utvecklades hörbart bara de första minutrarna. Det var så skönt att få träffa sin kära sångpedagog. Vi jobbade med Grevinnans "killer-aria" ur figaros bröllop. Ja, det är sannerligen en "killer-aria" och om jag tyckte det har varit jobbigt när jag övat hemma var inte det ingenting mot hur jobbigt det var på dagens sånglektion. Så det är detta som är att sjunga!! Så känns det faktiskt. Som om man har upptäckt hur det ska kännas i kroppen när man sjunger. 
 
Det vi fick jobba främst med var att leda tonen hela frasern och behålla energi. Det som är svårt med denna aria är att kunna sjunga där uppe så samlat utan att hamna på ytan. Ja, det är verkligen inte lätt men ÅH va roligt!!! Som sagt-Livet leker!!

Här är förretsten bilder (med väldigt dålig kvalité, men ni ser ju ungefär) på de kjolar jag inhandlat idag.


Kommentarer
Postat av: Zandra

gud va läcker den svart/vita va!!!!!

2009-04-24 @ 17:52:24
URL: http://tigerbulle.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja, visst var den! Du skulle sett kavajen till!! ojojoj...

2009-04-24 @ 18:02:19
URL: http://kajsapalmer.blogg.se/
Postat av: Jenny

woho för sång och snygga kläder! (Jag vill också ut och storhandla!)

2009-04-25 @ 08:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0