Glad Påsk

Igår sjöng jag tillsammans med andra sångare i Edholmerinstitutet (fråga min inte...), Pergolesis Stabat Mater i Öjaby kyrka. Allt detta under ledning av Lawrence Johnson och ackompanjerat av Yvonne Steen Olander. Det var mannfald i altstämman, men det ordnade sig ändå tycker jag.
 Jag avsa mig från det första sopransolot i och med att jag kännt mig sliten och istället fick vi höra Linda Andersson sjunga de två sopransolona i verket. Vidit Suum är en helt underbar aria och hon gör den suveränt!!
 Hur som helst gick det annars helt ok, och det bästa utav allt (utifrån min vinkel) kändes rösten inte alls sliten-snarare tvärtom. Det var så härligt att kunna sjunga utan att känna den där brännande slitna känslan! Ja, jag har faktiskt varit duktig och vilat så mycket jag kunnat och det kanske börjar ge effekt nu. 
 
I eftermiddag ska jag ta bussen till Väckelsång där jag ska sjunga tillsammans med ungdomskören. Det ska bli roligt. Jag tycker det är så roligt att sjunga i kyrkan kring påsk. Det hör till lika mycket som under julen. Härligt är det även på påskdagen då alla körer i Väckelsång sjunger tillsammans på denna ljusa glada högtid! Med den årliga gudtjänsten är våren här på riktigt!

I dag lämnar min bror studierna i Gävle för ngra dagar och kommer och hälsar på oss. Det ska bli så otroligt roligt att få träffa honom igen, då jag inte sett honom sen i julas.

På lördag ska jag på fest för första gången sen nyår. Jag blev så glad när en gammal klasskompis hörde av sig ich undrade om jag hade lust att hänga med. Ända sen januari har jag varit tvungen att neka erbjudanden som detta på grund av sökningarna eller konserter eller liknande. Jag har under våren velat se till att vara i toppform på alla vis för att klara sökningar och liknande bra. Nästa vecka har jag inget sångligt inplanerat och på första gången sen nyår känner jag att jag verkligen kan gå ut och ha lite roligt utan att ha dåligt samvete. Jag kan behöva träffa lite annat folk och känna mi som en normal levande för några timmar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0