En perfekt dag!!

Nu är det sommar! Även om termometern bara visar drygt 15 grader känns det riktigt varm i solen. Det är alltså sommar ute och jag är så glad och nöjd. Solen skiner, det är varmt, sången är roligt och det börjar hända lite, det är helg och på allt detta kom studiebidraget idag! Vad kan man mer begära?!

När det var sånt sommarväder ute var jag bara tvungen att handla lite sommarkläder. Jag köpte två kjolar. En marinblå kjol på Gina Tricot och en jätte, jätte fin kjol på MQ. Kjolen från MQ tillhörde egentligen en dress, alltså det fans en kavaj till. Jag provade det och blev så förälskad! Jag försökte förbrilt komma på något tillfälle jag kunde ha på mig detta. Beslutet att ändå bara köpa kjolen tog jag efter att ha kollat på prislappen. Kavajen kostade 1000 kr, så jag fick nöja mig med kjolen denna månad, så får jag införskaffa kavajen när kontot fylls på. Jag måste ju till frisören också...

Ja, hur som helst. Det enda som saknades för att denna dag skulle vara perfekt skulle varit om det i brevet från kungliga musikhögskolan i Stockholm stod att jag blivit antagen till musikerprogrammet. Det skulle vara lite för bra, faktiskt. Kanske inte ens hälsosamt bra.

Jag har alltså nu fått besked från samtliga skolor och har dessvärre inte kommit in någonstan! Jag står på reservlista på IE i Malmö och Stockholm och musiker i Stockholm och Köpenhamn. Reslutatet är väntat och faktiskt lite skönt. Nu kan jag börja planera hur min höst ska se ut!

Nä nu kan man ju inte sitta inne längre! Det är ju sommar ute!


Kommentarer
Postat av: Zandra

Sommmar, sommmar, sommmar, sommmar :) Vi gillar det! Måste träffas någon dag! pussspusss

2009-04-24 @ 14:27:57
URL: http://tigerbulle.blogg.se/
Postat av: Linda

Lycka till!

Och sommarvärmen är härlig =)

2009-04-24 @ 14:45:59
URL: http://bagarebelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0